Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Här igen!

Av lifeonmars - 7 november 2014 20:33

Ja, det här med att jag skulle blogga varje dag det sket sig ju direkt haha! Fast jag skrev ju också att det inte skulle vara något krav med bloggningen utan ett hjälpmedel för mig själv. Jag har inte riktigt haft tid att skriva något sedan sist och inte haft riktigt lust heller för den delen. Men nu är jag här igen!

   Jag var ju på synundersökning för några veckor sedan så nya glasögon har jag nu och det känns toppen! Samma dag som jag var på synundersökning så var jag även till blodcentralen och hade mitt första besök, där jag gjorde en hälsodeklaration och de tog ett blodprov på mig. Om ungefär en vecka så ska jag tillbaka igen och ge blod för första gången. Det känns så himla bra! Det är som jag sa till en vän, det är det minst egoistiska man kan göra. Det enda man ger är ju egentligen sin tid för blodet det produceras ju i kroppen på nytt. Sedan om olyckan skulle vara framme för mig eller framförallt för någon av mina nära och kära då skulle det kännas bra att ha hjälpt till på det lilla vis man kan själv. Också känns det ju såklart bra att hjälpa dom som verkligen är i behov av blodet nu såklart!

   På jobbfronten har det faktiskt gått bättre än väntat, ingen heltid men har fått några timmar i veckan på Coop i Torpshammar så det känns jättebra. Mycket att lära sig men dagarna går så himla fort när man alltid har något att göra. Det som är mindre roligt med jobbet är att det blir kvällar så att jag missar träning. Vips nu bara den här veckan så blev det 3 pass mindre i veckan eftersom jag fått jobb 2 av kvällarna jag i vanliga fall har träning och en kväll har jag gått över till kören. Så det blir en himla omställning. Jag tycker ju om att träna men något måste hända i mitt liv nu så jag får göra såhär tills vidare så får jag hoppas att jag hittar någon lösning så att jag även får min träning.

   Har börjat tänka på det här förhållandet som jag har till D. Känns nog trots allt inte riktigt bra. Jag är less på att alltid komma i andra hand och att aldrig duga för någon. Kanske dumt att ödsla tid på någon som inte är det minsta intresserad av en egentligen. Men jag tänker inte vara den som tar initiativ för att ses längre. Vill han träffas så får han föreslå det han också. Men som sagt, känns tungt att aldrig vara någons prio 1. Jag är inte den som letar, kärleken får komma när den kommer. Och då å andra sidan fram till dess så kanske det här förhållandet är bättre än inget? Eller inte. Jag vet faktiskt inte. Nu tror jag att han helt tappat intresset för mig också, han kanske inte ens vill ses något mer. Jaja, vi får väl se. Tiden får utvisa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lifeonmars - 24 december 2015 22:14

Jag sitter och ser film på tv 4 när det blir reklam för nyheter. Innan nyheterna så läser Bengt Magnusson som är julvärd upp en dikt av Stig Dagerman som är så aktuell även fast den är från 1953. Här kommer den:   Flykten valde oss   Fågeln v...

Av lifeonmars - 9 november 2014 12:47

Har ingen aning om något. Vet varken vad jag känner eller vad jag vill.   Det blev en hektisk lördag. Var hem till mamma och pappa på förmiddagen för pappa skulle hjälpa mig med att göra ett paket av en bok jag ska skicka iväg. Där hemma höll mam...

Av lifeonmars - 25 oktober 2014 11:53

Jag tänkte försöka ta upp det här med bloggningen igen. Det spelar ingen roll om det blir som en tråkig dagbok. Jag tror att skrivningen kan hjälpa mig att bli bättre på att prata med folk, både att jag minns vad som hänt och att jag sedan får formul...

Av lifeonmars - 3 november 2013 22:23

Oh shit, var nästan (inte riktigt) ett år sedan sist jag skrev nu. Kände bara att jag behövde få skriva av mig lite, jag fick just liksom en liten (stor?) dipp i humöret. Känns som att det går upp och ner hela tiden nu och varje gång det går ner så h...

Av lifeonmars - 26 november 2012 12:24

Blev ingen bloggning igår, har inget särksilt att skriva. Blev inte helt vad jag tänkt med den här bloggen, har blivit mest som en dagbok som det står samma i dag efter dag = tråkigt! Jag lägger ner det här med bloggningen nu, iallafall för tilfället...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards