Alla inlägg under oktober 2012

Feg

Av lifeonmars - 31 oktober 2012 22:45

Igår kväll träffade jag sara efter hon slutat jobba. Följde med henne hem när hon gick förbi mig. Var riktigt trevligt att få surra med henne några timmar. :)

   När jag skulle gå hem från henne blev jag lite rädd efter vägen faktiskt, jag såg några ungdomar lite längre fram och såg att dom höll på att välta en trottoarpratare och sparka på den. Egentligen skulle jag velat sagt till dom men jag vågade inte eftersom jag var ensam och dom var flera, jag ville ju inte att dom skulle ge sig på mig. Man vet ju inte hur dom beter sig mot en om dom blir tillsagda men jag tycker iallafall att jag är världen fegskit ändå. Jag blir också arg på dom som inte kan skilja på rätt och fel!

   Idag blev det en tur till Ånge då jag var kallad till möte hos af. Var ganska värdelös info eller det var info som jag redan fått del av. Fick iallafall hjälp med  ett personligt brev så det var ju positivt iallafall.

   Nu på kvällen har jag fått sprungit av mig lite på innebandy också, härligt värre! :)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 30 oktober 2012 09:46

Ja, det här är väl den låt som är mest omtalad från Stiftelsens album. Själv tycker jag den är jäkligt rolig men alla får ju tycka precis som dom vill. :) Lyssna och njut! ;)



Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 29 oktober 2012 21:06

När jag hade klivit upp imorse gick jag direkt ner till tvättstugan så jag kunde slänga in kläderna jag hade i helgen på maskeraden i maskinerna. Ville tvätta kläderna ganska direkt då jag lånat dom så jag kan lämna tillbaka dom så fort som möjligt. :)

   Fortsatte sedan med ansökan till en praktikplats som af vill att jag ska göra. Belv klar och faktikst ganska nöjd med den så nu måste jag bara skriva ut det innan jag ska till Ånge på onsdag. Får väl hem till mamma och pappa och låna skrivaren där. :)

   Middagen åt jag med och hos mormor, jag gjorde korvstroganoff och spagetti åt oss. Jag tyckte det var gott och jag tror även mormor tyckte det. Efter maten hjälpte jag henne att baka en silvia kaka.

   Jag tog sen en promenad hem till mamma och pappa för att säga hej. Nu sitter jag vid tv.n och funderar på om jag ska se en film. :)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 28 oktober 2012 21:06

Det var en helt ok kväll igår, det bästa var ju såklart att få träffa Milla och Niklas. Blev jäkligt ful som smurf iallafall men det kan jag väl bjuda på. ;) Var lite konstig stämning på förfesten, jag tror att det kan ha berott på att alla inte var utklädda men jag kan ju ha fel i det. Bilresan till krogen var ju intressant, satt mellan Niklas och Lars i baksätet och det var ganska trångt. Dom jävlades lite med mig genom att gunga fram och tillbaaka så det kändes som jag blev ganska platt, haha men det var ju ganska kul. :)

   Det var helt ok på krogen men det var dålig variation på musiken på dansgolvet och det var jäkligt tråkigt tycker jag. Jag blev lite uttråkad ett tag på dansgolvet och då såg jag en som var utklädd till en banan i pyjamas så jag gick bakanför honom utan att han såg och börja dansa mot han, lite juckdans. Haha, jag har dålig humor ;)

   Och som vanligt blir jag så arg på mig själv att jag inte kan prata som en normal människa med folk. Det var två killar som börja prata med mig men dom tappar ju intresset lika fort eftersom jag inte har något att säga, blir ju helt tom i huvudet. Jaja, tycker ändå att jag blivit bättre på att prata med folk men man blir ju lite less på sig själv!

   Idag blev det bara en mysdag, vi kollade två filmer. Men efter det åkte jag hemåt, åkte direkt hem till mamma och pappa en sväng bara för att säga hej. När jag kom hem packade jag upp, satte mig en sväng vid datorn och sedan var det dags för middag. Efter middagen packade jag och bytte om för träning och drog sen iväg på träningen. Nu sitter jag här vid datorn och framför tv:n. :)


Ha det fint! :)

Av lifeonmars - 27 oktober 2012 13:16

Jag är nervös inför att åka till Milla, jag vet inte om det är för att jag ska köra bil eller om det är för maskeradfesten eller vad det kan vara. Men det ordnar sig nog. :)

   Jag har nyss kommit hem från Linda där jag hämtade en mössa som jag ska få låna och från mamma och pappa där jag hade tvättat ett par byxor som jag hämtade. :)

   Var hur skönt som helst att vara ute och gå. Det är så friskt i luften när det är lite kyligare ute. Jag tycker nog att det är bäst väder att vara ute och gå i när temperaturen ligger runt 0:an. Härligt värre! ;)


Ha de fint! :)


Av lifeonmars - 26 oktober 2012 22:05

Jobbade i dag mellan 7-15, kändes som jag inte satt något på hela den tiden som att jag var uppe och sprang hela tiden. Nä, lite fick jag väl vila men det kändes väldigt jobbigt men också samtidigt som att allt flöt på ganska bra. :)

   Vilade ca 1,5 timme när jag kom hem sedan gick jag till färghadeln och köpte lite blå ansiktsfärg inför morgondagen. :) Sen gick jag in till mormor och kollade om hon behövde hjälp med något. Jag fick sätta upp några lådor i ett skåp och sedan började hon kolla igenom sina dukar. Efter en liten stund kom mamma, Fredrik och Lars-Göran med ett lass med saker som vi bar in. Efter det åkte vi hem och åt lite middag.

   Efter maten åkte jag och mamma till Patrik och Theres och gick ut och gick en liten bit med Gina som mamma oich pappa ska vara hundvakt åt i helgen. Efter det åkte jag och mamma till mormors lägenhet och bar in ett skåp till förådet. Sen kom Fredrik. Lars-Göran och mormor med ett lass till som vi pckade in men sen gjorde vi kväll. Mormor var helt slut men även vi andra var trött :)

Av lifeonmars - 25 oktober 2012 20:29

Jag glömde skriva i gårdagens inlägg att i tisdags så frågade Milla om jag ville följa med på maskleradfest på lördag med tema tecknade figurer. Oj oj oj vad jag tänkt och tänkt och tänkt vad jag ska klä ut mig till. Det jag kommit fram till är... SMURF! Ganska dålig fantasi jag har men då skulle ni bara veta vad jag haft för andra idéer, dom har inte varit bättre kan jag säga. ;) Nu gäller det bara att få ihop allt som behövs, jag hade ju såklart inget jag behöver till utklädseln men har fått tag på blå tröja och det är ju iallafall ett steg på vägen. ;)

   Idag har jag fått jobbat lite. Bemanningen ringde runt 7.15 imorse så då var det bara upp och hoppa och göra sig klar snabbt så man kom iväg fortast möjligt. Det är alltid sämst när jag blir inringd efter 7 för då känns det som jag får stressa med alla morgonbesök för att hinna med. Men men jag klarade ju av det iallfall. Jobbade till 12.

   När jag kom hem åt jag lunch, jag gick på erikshjälpen en sväng och kikade och sen gick jag och handlade. Sen installerade jag word igen på datorn. När jag började med middagen så ringde sara så vi surrade på en stund, det var roligt att få prata lite med henne. :)

   Efter middagen gick jag hem till mamma och pappa men gick in till Patrik och Theres en sväng först för jag skulle höra om Patrik hade någon blå tröja. Han hade en som jag fick låna iallafall. Sen gick jag till mamma och pappa, mamma jobbade men pappa och Fredrik var hemma och Tryne såklart. :D Jag kollade vad dom hade för kläder där hemma också om det var något jag kunde låna till maskeraden. Hittade en blå t-shirt, så får jag väl välja vilken tröja jag ska ha på mig, också lånade jag en mössa. Den var inte vit men ljusblå, den duger om jag inte hittar något annat. :)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 24 oktober 2012 22:25

Jag har haft datorstrul så det är därför jag inte bloggat på några dagar. :(


På måndagen ringde bemanningen in mig på jobb på Torpsro. När dom ringde mig på morgonen så kunde dom inte lova att jag fick jobba längre än 10 men då ringde dom senare och då blev det hela dagen till 16.30 och jag är ju verkligen glad att få dom timmarna. :)

   På kvällen där så hjälpte jag till att packa in lite saker i mormors nya lägenhet. Pappa och jag for till Torpshammar och hämtade några taklampor som vi kunde sätta upp så vi fick lite ljusare i lägenheten. :)


Igår (tisdag) blev det stadsresa med mamma och mormor då mormor behövde ett par vinterskor, hon hade gått med tofflor med öppna tår och det kanske är lite kallt att gå med i vinter. Men hon hittade ett par vinterskor iallafall också ett par innetofflor. Dom skulle även på banken men dom kunde inte hjälpa dom där utan det var en sak som dom kunde hjälpa med här hemma i Fränsta. :)

   Lunch blev det på kina och det var ju inte helt fel. ;) Jag åt friterad kyckling medan mamma och mormor åt kyckling med ananas. Sedan for vi på Dollarstore där jag inhadlade lite schampo och balsam också blev det ett par vantar också, och tuggummi. ;) Mormor skulle på Jysk och kolla en fåtölj åt morfar så det blev en fåtölj inhandlat också. :)

   När jag kom hem var det bara att äta och göra sig klar för kör. Barnkören tränade i kyrkan inför FN-konserten och sedan efter barnkören vad det min tur att få sjunga lite. ;)


Idag har jag hållit på att strula med datorn nästan hela dagen. Fick först inte till återsällning och det tog nog halva dagen innan det gick att få till det. Sedan när den väl var återställd så skulle ju alla uppdateringar installeras och det tog ju sin lilla stund också. 

   Till 17 gick jag ner till kyrkan då barnkören skulle träna lite innan konserten som började 18. Jag tyckte iallafall att det gick bra för dom. :) Och Ålstas elever var ju där också, och dom är ju verkligen kanonduktig! ;)


Ha de fint! :)


Ovido - Quiz & Flashcards