Alla inlägg under november 2012

Av lifeonmars - 26 november 2012 12:24

Blev ingen bloggning igår, har inget särksilt att skriva. Blev inte helt vad jag tänkt med den här bloggen, har blivit mest som en dagbok som det står samma i dag efter dag = tråkigt! Jag lägger ner det här med bloggningen nu, iallafall för tilfället så får jag se om jag tar upp det igen nån gång. :)


Ha de fint! :)

Mat

Av lifeonmars - 24 november 2012 20:24

Igår bjöd jag in familjen på kladdkaka efter middagen så det var roligt att alla kom hit och hälsa på. Senare kom även Sara och fikade lite och det var ju kul att få surra vidare med henne också. :)

   Idag har jag inte gjort så mycket mest suttit framför tv och dator. Blev bjuden på middag hos mamma och pappa också och det var ju som vanligt gott! ;) Innan jag gick bort till mamma och pappa så gick jag upp på affären en sväng för mormor skulle ha lite därifrån. Efter det så tog jag promenad bortöver och det var verkligen härligt att få komma ut och röra sig även fast vädret kanske inte var det bästa. :)

   Gick hem efter middagen och gick då in en sväng till Theres och surrade lite. Hon skulle ändå gå ut med Gina så då följde hon mig en bit på vägen när jag gick hem. Gick in till mormor och lämnade en slev som hon skulle låna av mamma och där var ju Lars-Göran, Birgitta och kusin så då fick man tjusas lite med henne också. :)

   Nu har jag nyss ätit det sista som var kvar av kladdkakan sen igår och sitter och kollar på "Så mycket bättre". :)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 23 november 2012 10:39

Blev inget bloggande för mig igår, flög liksom ur huvudet på mig igår. Jag gjorde inget särskilt heller. Hjälpte mormor med lite tvätt på förmiddagen, hon skulle ju använda den där jävla mangeln också. Vi började med två lakan och det gick ju bra. Men sen skulle en tunn duk manglas och då blir det nå fel så duken fastnade, haha skitkul! :) Nä, men det gick bra mamma och pappa hade kommit in till mormor när dom kom från stan så pappa hade fått lös duken. :)

   Mamma bjöd på middag så tog en promenad dit, det var inte riktigt klart när jag kom men så efter en liten stund så kom Lars-Göran och Birgitta med lillkusin. Så då fick man tjusas lite med henne också. :)

   Efter maten så hade jag bestämt med Sara att jag skulle komma in till henne och umgås lite. Och det var ju trevligt att få prata lite med henne, var så längesen sist vi umgicks nu. :)

   Idag vet jag inte alls vad det blir. Får se vad dagen har att erbjuda! ;)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 21 november 2012 22:23

Ja, som rubriken lyder så är det tvättning och städning som gällt idag. Var upp en sväng på affären också för mormor skulle ha lite saker därifrån.

   Det är kanske lite tidigt men satte upp julgardinerna när jag ändå höll på här hemma. Ja ja, det är ju nästa helg som 1:a advent är så får väl härda ut dom dagarna då. ;)

   Vet inte om det blev nå fel på tvättmaskinen också för sista tvätten hade jag bara en jacka/huvtröja som jag köpte i polen. Tvättade den på fintvätt men sen centrifugerade den inte så jackan var ju dyngblöt när jag skulle ta ut den, jag funderade om det blev för tungt eller nåt men tycker det verkar konstigt isaåfall också. Tog iallafall med den upp till lägenheten och försökte vrida ur så mycket vatten jag kunde och sen hängde jag upp den. Så jag får väl se om den nånsin torkar igen.

   Nu på kvällen blev det ju såklart innebandy också. Vi var faktiskt 12 stycken idag, så många har vi inte varit tidigare gånger så det var kul att få köra på helplan och med avbytare. :) Nu blir det nog sängen!


Ha de fint! :)



Av lifeonmars - 20 november 2012 21:53

Har inte något särskilt att skriva om idag heller så får bli det här idag då. Lyssna och njut! ;)



Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 19 november 2012 23:01

Har inget särskilt att skriva idag så det får bli det här istället. Lyssna och njut! ;)



Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 18 november 2012 22:40

Klev upp imorse och gjorde mig iordning och åt och sen bar det iväg ner till kyrkan då jag skulle sjunga med kören på gudtjänst. Det gick väl ganska bra ändå, fast jag känner att jag varit lite förkyld då jag inte är helt hundra i rösten. :)

   När jag kom hem sen så åt jag lite lunch och sen tog jag promenad hem till mamma och pappa. Där kollade jag lite på tv, vi spelade lite kort också blev jag bjuden på mat.

   Direkt efter maten gick jag hem för att hinna duscha innan jag skulle iväg på övning med brudkören. Det var kul att öva med brudkören igen, var länge sen sist nu känns det som. Efter övningen gick jag hem, med lite saker och sen gick jag direkt på affären och handlade lite. Sen jag kom tillbaka från handlingen så har jag bara latat mig här framför datorn och tv:n. :)


Ha de fint! :)

Av lifeonmars - 17 november 2012 22:47

Idag har det varit möhippa för Milla. Jag tog tåget så jag var nere i stan till 10, blev lite väl lång väntan tyckte jag då vi inte skulle ses förrän 12.40 Men jag strosade omkring i stan i affärerna, växlade tillbaka pengarna från när jag var i Polen och åt lite så gick väl ganska bra ändå.

   Men sen samlades vi alla som skulle va med på möhippan. Det första vi gjorde var poledance. Hur kul som helst! Fast jag var ju inte direkt smidig om man säger så. ;) Men jag tror att Milla och vi andra hade kul iallafall, det är ju huvudsaken. :)

   Efter dansen så blev det lite uppdrag på stan som sång, klippa kalsonglappar och blåsa upp och knyta ballonger med tumvantar och skala banan med tumvantar. Efter uppdragen så var det dags för mig att åka hem, tog bussen som gick 16.15 från stan. Dom andra skulle vidare på spa, middag och sen gå ut men ansåg att jag inte hade råd att vara med på allt tyvärr.

   Sen jag kom hem har jag bara latat mig här framför datorn och tv:n. Nu blir det snart duschen. :)


Ha de fint! :)

Ovido - Quiz & Flashcards